Värmdö Hemstäd - städning i värmdö kommun

Kvalitet och trygghet

För att du skall bli nöjd med din städning har vi en uttalad kundnöjdhetsgaranti, där vi åtgärdar eventuella reklamationer kostnadsfritt. Det är också viktigt att du känner dig trygg med

oss som leverantör av städning. Vi har därför en tydlig policy
när det gäller sekretess och integritet.  

Nöjd-kund-garanti:

  • Den städning du köpt av oss skall utföras korrekt och i enlighet med vad som överenskommits/avtalats.
  • Det slutliga priset skall stämma överens med det kostnads-förslag som lämnats. Inga överraskningar på fakturan.
  • Våra fakturor är tydliga och korrekta. Inga extraavgifter eller dolda tillägg som exp.avgifter, fakturaavgifter, etc.
  • Om städningen ej motsvarar vad som överenskommits skall din reklamation åtgärdas kostnadsfritt inom två arbetsdagar.
  • För att kostnadsfri åtgärd enligt ovan skall kunna åberopas skall reklamation inkommit inom två dagar från städtillfället.
  • Reklamation av städning skall ske till: info@vhstad.se eller via SMS till telefonnr 076-167 48 27

Undantag från garantin:

Garantin begränsas till sådant som angivits här intill, och som utförts av Värmdö Hemstäd. Nedan följer några exempel
på sådant som ej omfattas:


  • Brister där önskat resultat ej kunnat uppnås på grund av slitage/nötning och missfärgningar.
  • Färgskillnader som kan uppkomma efter rengjorda ytor,
    och där sådana beror på t.ex rökning, sot / färgpigment
    som färgat in sig på målade/plastade ytor.

  • Fönsterputs som ej går att utföra till fullo pga fönster som
    ej går att öppna på grund av de är igenmålade, har svällt,
    eller är blockerade av inventarier så att de ej går att öppna.

Säkerhet och sekretess

I vårt systematiska kvalitetsarbete ingår ett strukturerat arbete för att säkerställa sekretess och integritet. Det innebär bland annat att all personal hos oss genomgått bakgrundskontroll såsom referenstagning och kontroll av belastningsregister. Inga uppgifter om våra kunder, av vilket slag uppgiften kan än kan vara, får röjas för utomstående. Kunduppdrag får bara diskuteras med annan kollega om det är nödvändigt för att fullfölja uppgiften. I övrigt skall inga samtal om kunder förekomma. Samtlig personal har delgivits vår policy, och förbundit sig att följa densamma.